BACK TO PRESS

WEST SIDE STORY

"Olivia Stevens gör en känslomässsigt rikt utrustad Anita som övertygar lika starkt i gäckande glädje som djupaste sorg. Gripande är hon i sin långsamma förvandling från medkänsla till hat inför Maria som vidhåller att hon älskar den man som dödat hennes älskade"

Calle Pauli, Dagens Nyheter

"Hon är en auktoritet på scen, både som aktris och sångerska"

Marianne Holm, Hallandsposten

"Roligast, rivigast och hetast är Olivia Stevens som Anita, vare sig hon svänger sina spanska kjolar eller kurvar sig i snävt kortkort. Hennes rasande sång En så’n som han passar hennes mörka röst perfekt"

Annika Burholm, Västerbottens Folkblad

"Utmärkt är också Olivia Stevens..."

Gunnar Andersson, Jönköpings-Posten

"Inte nog med att hon kan sjunga och agera. Olivia Stevens dansar som en gudinna och har en utstrålning som slår de flesta med häpnad"

Örjan Arwidsson, Bergslagsposten

"Föreställningens stora individuella behållning var utan tvekan Olivia Stevens..., hon ägde bildligt talat scenen, oavsett egna repliker, danser eller sånger"

Hans Lingblom, Östersundsposten

"Hajarnas Anita...görs med stor säkerhet av Olivia Stevens"

Sven Malm, Svenska Dagbladet

"Olivia Stevens var en fröjd att beskåda då hon på eldigt puertoricanskt maner sjunger ut om Bernardos trångsynthet"

Liselotte Karlberg, Falköpings Tidning

"Olivia Stevens gör en utmärkt temperamentsfull puertoricanska"

Lars-Ola Johansson, Östra Småland

"Olivia Stevens Anita är också en av scenpersonligheterna, fylld med sydländskt temperament, i denna uppsättning"

Anders Pauser, Västerpostens-Kuriren

"Olivia Stevens förtjänar också särskilt beröm, inte minst för sin osedvanligt skickliga röstbehandling"

Patrik Uhlman, Eskilstuna-Kuriren

"...den jag vill applådera litet extra efter fredagskvällens föreställning är utan tvekan Olivia Stevens...Hon har nämligen gott om...utstrålning"

Malin Bengtsson, Västeråstidningen

"Olivia Stevens Anita hade stor trovärdighet i framtoningen"

Bertil Danielsson, Ludvika Bladet

CABARET

"Den Liza Minelli-liknande Sally Bowles är...magnifikt gestaltad av Olivia Stevens. Hon är utmärkt hela tiden i sin aktion och sin replikföring, men hon är alldeles strålande när hon - i välkända toner - berättar om sin bästa väninna Elsie och aningslöst påstår att Livet är en Kabaré"

Tony Kaplan, Arbetet

"Olivia Stevens...sjunger explosivt som en ung Liza Minelli"

Leif Zern, Dagens Nyheter

"Med utstuderad Liza Minelli-look kastar hon sig över alla gamla örhängen och tar hem många sceniska poäng...Hon går fram över scenen som en tornado"

Lisbeth Larsson, Expressen

"Glöm Minelli! Olivia Stevens som Sally Bowles har en auktoritet och sångröst som gör att man glömmer filmens Liza Minelli"

Barbro Westling, Expressen

"Sally är elden och fyrverkeriet på samma gång, och Olivia Stevens är närmast oemotståndligt charmig i rollen. Fräckt tar hon kommandot och låter sig bli händelsernas centrum. Föreställningens första lyft är hennes Lieber Herr, och Maybe This Time är en musikalisk höjdare som ger rysningar"

Ulf Persson, Hallandsposten

"Olivia Stevens gör en stark insats som Sally Bowles...Olivia Stevens...är strålande!"

Helena Holmkrantz, Trelleborgs Allehanda

"Olivia Stevens är således fortfarande en alldeles strålande Sally Bowles, underbart rörande naiv i både sång, diktion och aktion; En intelligent tolkning på djupet och inte bara ett utanpåverk…Avskedsscenen mellan Cliff och Sally är förställningens dramatiska höjdpunkt och bägge aktörerna tar, med lågmälda medel, ut maximalt av den. Bra gjort!"

Tony Kaplan, Arbetet om Nypremiären

"...Sally Bowles som här är tragiskt oförmögen att stanna upp, på allvar känna och bry sig. Olivia Stevens - som sjunger bra - ger henne en blandning av maniskt och naivt"

Lars Ring, Svenska Dagbladet

"Olivia Stevens gör Sally Bowles till den aningslösa, framfusiga och amoraliska gestalt som präglas och lockas av det dekadenta livet i Berlin i mellankrigstiden. Även hos henne finns en fränhet i gestaltningen men också stunder av flickaktig vekhet. Sången är hennes starka sida och särskilt hennes framförande av Cabaret gör ett starkt intryck."

Ingemar Olander, Kristianstad Bladet

"Olivia Stevens är en Sally Bowles som lockar med sin fräckhet, naiva livslust och suggestiva sång, där röst och kroppsspråk, förlöser en njutbar tolkning. Stevens Sally...har en personlighet och en lockelse som gör henne intressant"

Lars Olof Carlsson, Helsingborgs Dagblad

"Olivia Stevens är en starkt Liza Minelli-influerad Sally Bowles med sprallig aningslöshet och elastisk figur, mycket övertygande i de imponerande shownumren"

Chris Olin, Smålandsposten

"Med läderkorsett och slimmade brallor och klara röstresurser gör Olivia Stevens klart från början att här är det hon som är Sally Bowles"

Nina Hansen, Norra Skåne

"Olivia Stevens gör en fräsch tolkning av rollen som Sally Bowles. Hon har en uppfriskande distans till rollfiguren"

Per Hägred, IDAG

"Olivia Stevens blommar upp stort i sin stora - cabaretvisa och täcker rollen"

Carl Håkan Larsén, Sydsvenska Dagbladet

THE EFFECT OF GAMMA RAYS ON MAN AND MOON IN THE MARIGOLDS

"Olivia Stevens...without uttering a single syllable, rather making incomprehensible sound, renders a magnificent performance..."

James G Shine, Annandale-on–Hudson Magazine

ÄLASKA MEJ!

"Olivia Stevens spelar dottern med energi och uppmärksamhet"

Lars-Olof Franzén, Dagens Nyheter

"Replikerna studsar fram och det gör faktiskt skådespelarna också- i alla fall Olivia Stevens...Olivia Stevens övertygar både i de förtätade scenerna mellan henne och mamman, i mötet mellan henne och Jonatan och kanske framförallt i spegelmonologerna..."

Inger Hullberg, Nerikes Allehanda

FATTIG MEN GLAD

"Olivia Stevens värmde med stor, mörk röst och glödande utstrålning"

Johnny Westling, Hallands Nyheter

"Helt utsökt är paranta Olivia Stevens med föredömlig diktion och plastik"

Stig Jonasson, Smålandsposten

"Olivia Stevens visar upp en stor bredd"

Marita Wass

"Olivia Stevens har en stor röst och en charmant scenutstrålning och hon kryper under skinnet på oss"

Eva Westberg Nya, Wermlands-Tidningen

"Sjunger bäst gör alltså Olivia Stevens, som jag minns med välbehag från Riksteaterns storsatsning West Side Story."

Marianne Holm, Hallandsposten

TROLLKARLEN FRÅN OZ

"Olivia Stevens fé - liknande,'goda häxa' är en fullträff; Underbart oberäknelig. Spännande och helt 'förtrollande'"

Tony Kaplan, Arbetet

ÖSTER OM VÄSTER VÄSTER OM ÖSTER

"Brilliant...a performance of high professional standards"

Agneta Pleijel, Dagens Nyheter